2 Ocak 2015 Cuma

KANDİL SİMİDİ


Daha öncede birkaç kez denediğim ve sonuçtan memnun kaldığım bir tarif bu. Mevlid kandili sebebiyle tekrar yaptım daha simitler soğurken yazıyorum bu yazıyı. Umarım sizde dener ve memnun kalırsınız:) Hayırlı kandiller..

Malzemeler:
(Ben bu ölçünün iki katını yaptım 3 tepsi çıktı)

  • 125 gr tereyağı veya margarin
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/4 limon suyu
  • Aldığı kadar un

Üzeri için:
Susam

Hazırlanışı:

Yumurtanın beyazını hamurun üstüne sürmek için ayırın sarısını yoğurma kabına alın. Un hariç diğer malzemeleri ekleyin ve azar azar un ilavesiyle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edin.Hamuru 5 dk kadar dolapta dinlendirin. Ceviz büyüklüğünde bir parça alın elinizle yuvarlayıp simit şekli verin önce yumurta akına ardından susama bulayıp tepsiye dizin. (Ben yumurta akını fırçayla sürdüm ardından susama batırdım siz nasıl kolay geliyorsa o şekilde yapın.) 180 derece fırında kızarana kadar pişirin. Soğuduktan sonra hava almayan bir kapta saklayın. Afiyet olsun.

Kalp şeklinde yapmak için;


2 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözleriniz için teşekkürler sayfama hoşgeldiniz:) Yorumunuzu yanlışlıkla sildim bunun içinde kusuruma bakmayın.
      Sevgiler..

      Sil