1 Aralık 2014 Pazartesi

OREOLU / BORNEOLU ÇİKOLATALI CHEESECAKE


İlk cheesecake denemem başarıyla sonuçlanmıştır!! Bu kadar zamandır yemek yaparım bir türlü cesaret edip cheesecake yapamadım. Meğer gözümde çok büyütmüşüm ne kadarda basitmiş halbuki..
Pişirdiğimin ertesi gecesi sosunu döktükten sonra bir dilim koydum kendime ve yok olmamış bu yada ben cheesecake sevmiyormuşum zaten dedim bir dilimi bile bitiremedim. Ertesi gün tekrar şansımı denedim ve bingo!! Tadı oturmuştu ve nefisti!!! Benden size tavsiye kesinlikle tazeyken yemeyin önyargılı yaklaşmanıza neden olabilir mümkünse 2 gece bekletin kesinlikle mükemmel oluyor. En kısa zamanda limonlu veya frambuazlı seçeneklerde buluşmak üzere tarife geçiyorum;

(Tarif Şükran Kaymak'tan)

Tabanı için;

  • 2 paket oreo veya borneo
  • 50 gr tereyağı


Cheesecake için;

  • 600 gr labne
  • 1 paket(200 ml) krema(tercihen sek marka)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağının 2/3 si kadar toz şeker
  • 1,5 yemek kaşığı nişasta
  • 1 yemek kaşığı un


Üstü için;

  • 1 paket(200 ml) krema
  • 200 gr bitter çikolata


Hazırlanışı:

Bütün malzemeler oda sıcaklığında olmalı.
İlk olarak bisküvileri rondodan geçirin erimiş tereyağı ile karıştırın ve yağlı kağıt serdiğiniz kelepçeli kalıbın tabanına elinizle bastırarak yayın dinlenmesi için dolaba kaldırın.
Labne ve kremayi 1 dk kadar çırpın şekeri ekleyin peşine yumurtaları tek tek ekleyerek çok az çırpın kuru malzemeleri ekleyin çok az karıştırıp bisküvili tabanın üstüne dökün. Kalıbın etrafını Aliminyum folyo ile kaplayın. Cheesecake in çatlamaması için  fırının içine bir kapla su koyun. 180 derece fırında üstü hafif pembeleşinceye kadar ortası hafif sallanıyorken fırını kapatın. Fırının kapağını aralayın soğuyana kadar fırından çıkarmayın. Soğuduktan sonra dolaba kaldırıp mümkünse 1 gece kadar bekletin. Iki uzun bıçak yardımıyla servis tabağına alın. Sosu için; kremayı kaynama noktasına getirip altını kapatın içine parçaladığınız çikolataları atın ve karıştırarak erimesini sağlayın. Ilındıktan sonra üstüne döküp istediğiniz gibi süsleyin. Servisten önce mümkünse bir gece daha dolapta bekletin.

 Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder