28 Ocak 2015 Çarşamba

KAHVELİ PASTA


Tarif sofra dergisinin eski bir sayısından. Yıllar önce denemiştim memnun kalmıştım evdekiler kahveli pasta isteyince tekrardan denedim. Kahve severler için mükemmel bir tarif. Muzlu çikolatalı kek kahveli bir şurupla ıslatılıyor arasında yine çikolatalı kahveli mükemmel bir krema en üstünede kavrulmuş hindistan cevizi dökülüyor. Aslında orijinal tarifte üstünde krema yok sadece arasında kullanılıyor üstüne sadece kavrulmuş hindistan cevizi dökülüyor ama ben krema fazla olsun deyip malzemelerin 1,5 katını yapınca artan kremayıda üstüne sürmek zorunda kaldım. Siz isterseniz ölçülere sadık kalıp sadece arasına sürün isterseniz krema malzemelerini 1,5 kat fazla yapıp üstünede sürün. Tercih size kalmış. Kullanılan malzemeler lezzetini yeterince ortaya koyuyor zaten sizede denemek kalıyor:)


Malzemeler:

Pandispanya;
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 160 gr bitter çikolata
  • Yarım su bardağı tozşeker
  • 3 yumurta
  • 2 adet muz
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu

Krema;
  • 2 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 yemek kaşığı filtre kahve
  • 2 yemek kaşığı tereyağ
  • 50 gr çikolata (Tarifte yok ben ekledim)
Kahveli sos;
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı filtre kahve
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • Yarım  paket vanilya
Üzeri için;
200 gr hindistan cevizi

Hazırlanışı:

Önce pandispanyasını yapıyoruz. Şeker, tereyağ ve çikolatayı benmari usulü eritin ılınmaya bırakın. Diğer tarafta muzu bir çatal yardımıyla ezin 3 yumurtayla birlikte kabarana kadar çırpın. Erimiş çikolatalı karışımı ekleyin çırpın. Unu ve kabartma tozunu ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Tabanına yağlı kağıt serilmiş yada yağlanmış unlanmış dikdörtgen veya yuvarlak kalıba dökün. 180 derece ısıtılmış fırında batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
Krema için tereyağ ve çikolata hariç bütün malzemeleri bir tencereye alın çırpın. Ocağa alın orta ateşte karıştırarak pişirin. Göz göz olup kaynamaya başlayınca altını kapatın tereyağı ve çikolatayı ekleyin karıştırarak eritin. Eğer gözünüze çok katı gelirse benim yaptığım gibi biraz süt ekleyerek tekrar kaynatabilirsiniz. Ilınmaya bırakın.
Kahveli sos için malzemeleri karıştırın hafif ılınmaya bırakın.
Soğuyan keki ikiye bölün bir katını tabağa alın sosla heryerini güzelce ıslatın. Kremayı heryerine eşit biçimde yayın diğer katıda üstüne kapatın ve sostan heryerine bolca sürün. Hindistan cevizini orta ateşte tavayı sürekli sallayarak hafif kahverengi olana kadar kavurun. Pastanın üstüne serpin soğuyunca servis edin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder