20 Mayıs 2015 Çarşamba

ÇİKOLATALI CHEESECAKE


Bu kadar zamandır mutfakta olmama rağmen 2. kez cheesecake yapıyorum. İlk yaptığım cheesecake gayet başarılı oldu ama çok fazla cheesecake sevmediğim için sanırım birdaha denemeyi düşünmedim. Ama Pelinchef'in çikolatalı cheesecake tarifini uzun zamandır denemeyi düşünüyordum kendime bu konuda bir şans daha vermek istedim ve çokta iyi yapmışım! Kesinlikle bayıldım dokusu tadı muhteşem.
Kendisi üstüne kakao serperek servis etmiş ben hafif bir ganaj dökerek lezzetini ikiye katladım.



Kesinlikle yaptığım ve yediğim en iyi cheesecake. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Malzemeler:

Tabanı için;
  • 1 paket burçak bisküvi
  • 100 gr erimiş tereyağı

Peynirli dolgu için;
  • 1 paket labne peyniri (200 gr)
  • 2 paket taze krema peyniri (Ben Mis marka kullandım)(400 gr)
  • 1 paket krema (200 ml)
  • 2 paket bitter çikolata (160 gr)
  • 3 yumurta 
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı un

Ganaj için;
  • 1 paket krema (200 ml)
  • 1 paket sütlü çikolata (80 gr)
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)
  • 1 yemek kaşığı kakaolu fındık kreması (nutella, torku banada vb.)

Hazırlanışı:

Bisküviyi robotta iyice çekin. Erimiş tereyağı ile karıştırın tabanına yağlı kağıt serdiğiniz kelepçeli kalıbın dibine elinizle bastırarak yayın.Kenarlarının yanmaması için kalıbın çevresini aliminyum folyo ile kaplayın ve dolaba kaldırın.



Isıya dayanıklı bir kabın içine su koyun fırının alt rafına yerleştirin fırını 180 derecede çalıştırın.

Kremayı bir tenceye alın ocakta kaynama noktasına gelene kadar ısıtın altını kapatın. Parçalara ayırdığınız çikolatayı ekleyin karıştırarak eritin ve soğumaya bırakın.

Başka bir kapta peynirleri ve şekeri biraz çırpın. Vanilyayı ekleyin biraz daha çırpın. Yumurtaları teker teker ekleyin her defasında çok iyi çırpın. Krema çikolata karışımını ekleyin karıştırın 1 kaşık unuda ekleyin karıştırın ve hazırladığınız tabanın üstüne dökün.

180 derece fırında yaklaşık 20-25 dk sonra arada bir kontrol ederek pişirin. Kontrol ettiğinizde kalıbı tutup sallayın kenarları pişmiş ortası sallanıyorsa olmuş demektir. Fırını kapatın kapağı kapalı şekilde 1 saat içinde soğutun. Fırından alın soğuyana kadar dışarıda bekletin. Kalıptan çıkarıp dolaba koyun en az bir gece dolapta bekletin.

Ganaj için kremayı tencereye alın ocakta kaynama noktasına gelene kadar ısıtın. Altını kapatıp parçalara ayırdığınız çikolatayı ekleyin karıştırarak eritin. Kakaolu fındık kremasını ekleyin iyice karıştırın soğuması için bekletin. Soğuyup biraz koyulaşınca cheesecake in üzerine döküp dilediğiniz gibi süsleyin.


 Ben beyaz çikolata ve çilek kullandım çok yakıştı:)


Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder