30 Kasım 2014 Pazar

FRAMBUAZLI ÇİKOLATALI MOUSSE PASTA




Kendi doğumgünüm için yaptığım bu nefis pastanın lezzetini anlatmaya kelimeler yetmez! Yumuşacık nemli kek arasında muhteşem mousse krema ve frambuaz en üstte ise kremşanti ve ganaj damakta bıraktığı lezzeti bir hayal edin:)) Mutlaka ama mutlaka deneyin derim.
Mousse tarifini 3. kez denedim ve hepsinde çok memnun kaldım gözü kapalı deneyebilirsiniz. Arasına meyve olarak vişne ,böğürtlen vs kullanabilirsiniz frambuaz çok yakıştı ama tercih size kalmış tabi. Mousse kremanın yapılış aşamalarını daha önce resimle anlatmıştım buradan ulaşabilirsiniz. Ben tarifteki kekten 30 cm kalıpta 2 tane yaptım her ikisinide ikiye bölüp 4 katlı yaptım. Mousse kremanında iki katını yaptım yaklaşık 15 kişilik bir pasta oldu siz kişi sayısına göre ayarlayabilirisiniz. Gelelim tarife;

Yoğurtlu Kakaolu Pandispanya
  (Tarif Hünerli Bayanlar'dan)
  • 4 yumurta
  • 4 kahve fincanı toz şeker
  • 1 kahve fincanı yoğurt
  • 3 yemek kaşığı kaynar su
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 3 kahve fincanı un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Hazırlanışı:

Yumurtanın sarıları ve akları ayırın. Akları önce kremşanti kıvamına gelene kadar çırpın şekerin yarısını ekleyip sertleşip tepecikler oluşturuna kadar çırpın. Sarılara şekerin geri kalanı ekleyip üstüne kaynar su ekleyip yumurtaların pişmesine izin vermeden hızlıca karıştırarak önce düşük sonra yüksek ayarda yaklaşık 5 dk çırpın. Yoğurt ve sıvıyağı ekleyin biraz daha çırpın. Sarılara kuru malzemeleri eleyerek ekleyin beyazlarıda çok fazla sönmesine izin vermeden tahta kaşıkla karıştırın. Tabanına yağlı kağıt serdiğiniz kalıba döküp 180 derecede yaklaşık 30-35 dk batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.

Çikolatalı Mousse
  • 180 gr bitter kuvertur çikolata
  • 1/4 su br. süt
  • 250 gr soğuk krema
  • 1 yumurta sarısı
  • 55 gr tereyağı
Hazırlanışı:
Öncelikle çikolataları parçalayıp cam veya metal bir kaba alın. İçine tereyağı ve süt ekleyin. Benmari usulü eritin.(Daha küçük bir kaba su koyup kaynatın çikolata olan kabı üstüne koyup karıştırarak suyun buharıyla erimesini sağlayın. Çikolata olan kap suya kesinlikle değmeyecek.)
Çikolata sıvı hale gelmeye başlayınca yumurta sarısını ekleyip pişmesine izin vermeden hızlıca karıştırın. Çikolata tamamen eriğinde ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
Cam bir kaseye kremayı alıp sertleşene kadar çırpın.(ben çırpmadan önce kullanacağım kabı ve mikser uçlarını buzlukta beklettim.)
Daha sonra krema ve ılınan çikolatalı karışımı karıştırın. Başta gözünüze sulu gelebilir ensişelenmeyin dolapta bekledikçe sertleşiyor.
Ganaj
  • 100 gr krema
  • 100 gr bitter çikolata
Ayrıca;
  • 2 poşet kremşanti
  • 2 su bardağı süt
  • 200-250 gr frambuaz
Pastanın Birleştirmesi;
Kelepçeli kalıbı tabanı olmadan pasta tabağına koyun kekin bir katını içine yerleştirin kekin kenarlarına tabak pislenmesin diye küçük küçük kestiğiniz yağlı kağıtlardan yerleştirin. Şekerli su veya sütle ıslatın. (Ben frambuazların buzları çözülürken akan suya biraz su ve şeker ekleyip keki onunla ıslattım.) Mousse kremanın 3te 1ini üstüne yayın üstüne doğradığınız frambuazlardan yerleştirin diğer katı yerleştirin yine şekerli su veya sütle ıslatıp aynı işlemi tekrarlayın en üste mousse sürmüyoruz bu şekilde 4 katı tamamladıktan sonra dolapta bir gece bekletin kalıptan çıkarın etrafını tarife göre hazırladığınız kremşanti ile kaplayın.
Ganaj için;
Kremayı küçük bir tencereye alın kaynama noktasına gelince altını kapatıp parçaladığınız çikolatayı ekleyin ve karıştırarak erimesini sağlayın. Biraz ılındıktan sonra pastanın üstüne döküp dilediğiniz gibi süsleyin. 1-2 saat dolapta dinlendirdikten sonra servis edin. Afiyet olsun!!

2 yorum:

  1. merhaba. bende son zmanlarda pasta konusunda merak sardim ve krema tarifi ariyordum. tarifinizi deneyecegim. bu pastanin üzeri şeker hamuru ile kaplanabilir mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba;
      Tabiki kaplanabilir ama bunun için pastayı kremşantiyle değil sadece ganajla kaplamaniz gerekir verdiğim ölçünün iki katını yapın ganaj sürülebilir kıvama gelene kadar bekletin pastayı bununla kaplayin sonra şeker hamuruyla kaplayabilirsiniz:) Biz çok beğendik umarım sizde memnun kalırsınız sonucu paylaşırsanız sevinirim.
      Sevgiler

      Sil