12 Ağustos 2014 Salı

İlk yazım ve 3 tarif


Blog yazmak uzun zamandır istediğim birşeydi bir türlü cesaret edemedim yada fırsatım olmadı kısmet bugüneymiş.. Denediğim memnun kaldığım tarifleri elimden geldiğince sizlerle paylaşmaya çalışacağım umarım sizde dener memnun kalırsınız.. İçimden daha fazla şeyler söylemek geliyor ama yazıya dökemiyorum biraz acemiyim zamanla alışacağım:)
Gelelim tariflerimize geçen akşam kuzenimin doğum günü için hazırladığım tarifleri paylaşacağım bugün. İş çıkışı yetiştirmeye çalıştığım için aceleden görüntü olarak sonuç beni pek tatmin etmesede tadan herkesten olumlu sözler duyunca ilk yazıda paylaşmaya değer buldum.



İlk olarak Çikolatalı Mousse Pasta ile başlamak istiyorummmmm:) Pasta sevmeyen kuzenim bile severek yedi çikolata seven herkesin beğeneceğinden emin olduğum bir tarif bu.Çikolata krizleri için birebir. Pandispanya olarak ben sevgili banunun her zaman kullandığı benimde deneyip memnun kaldığım tarifi kullandım tarifi olduğu gibi aktarıyorum. Siz isterseniz kendi beğendiğiniz bir pandispanyayla yapabilirsiniz bu pastayı mousse tarifine sadık kalın yeter:)

ÇİKOLATALI MOUSSE PASTA

Pandispanya:
8 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1/2 su bardağı nişasta
2 su bardağı sinangil kakaolu kek un
yine 2 çorba kaşığı kakao*
1 çorba kaşığı dolusu nescafe klasik
1/2 su bardağı kaynar su
1 tatlı kaşığı şeker

*Kakaolu kek unu olmayanlar kakaoyu 5 kaşık kullanıp unu 2 kaşık azaltarak kullanabilir ben öyle yaptım.

Hazırlanışı:

İlk olarak kaynar suya nescafe ve şekeri ekleyip eritin ve soğumaya bırakın. Yumurtaların sarılarıyla aklarını ayırın. Şekerin yarısını sarılara ekleyip önce düşük sonra yüksek devirde mayonez kıvamına gelene kadar çırpın. Şekerin diğer yarısınıda beyazlara ekleyip sertleşip tepecikler oluşana kadar çırpın. Daha sonra soğumuş olan nescafeyi sarılara ekleyip karıştırın. Yumurta aklarını sarılara tek seferde, kuru malzemeleri eleyerek iki seferde karışıma ekleyin. Yavaşça söndürmeden homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın.
22 cm lik iki ayrı kelepçeli kalıba paylaştırın.(Ben iki katlı bir pasta yapmak istediğim için birazını büyük birazını küçük tepside pişirdim.)
185 derecede pişirin kürdan testinden başarıyla geçtikten sonra ızgara üstüne alarak soğumaya bırakın. Mümkünse pandispanyaları hava almayacak şekilde bir gece dinlendirin.

ÇİKOLATALI MOUSSE

Tarif sevgili Zehraya ait.
Ben bu malzemelerin iki katını kullandım.
180 gr bitter kuvertur çikolata
1/4 su br. süt
250 gr soğuk krema
1 yumurta sarısı
55 gr tereyağı

Hazırlanışı:
Öncelikle çikolataları parçalayıp cam veya metal bir kaba alın. İçine tereyağı ve süt ekleyin. Benmari usulü eritin.(Daha küçük bir kaba su koyup kaynatın çikolata olan kabı üstüne koyup karıştırarak suyun buharıyla erimesini sağlayın. Çikolata olan kap suya kesinlikle değmeyecek.)
Çikolata sıvı hale gelmeye başlayınca yumurta sarısını ekleyip pişmesine izin vermeden hızlıca karıştırın. Çikolata tamamen eriğinde ocaktan alıp ılınmaya bırakın.
Cam bir kaseye kremayı alıp sertleşene kadar çırpın.(ben çırpmadan önce kullanacağım kabı ve mikser uçlarını buzlukta beklettim.)
Daha sonra krema ve ılınan çikolatalı karışımı karıştırın. Başta gözünüze sulu gelebilir ensişelenmeyin dolapta bekledikçe sertleşiyor. Kıvamı görmeniz için;

Pastanın kaplaması için:
2 paket kremşanti
2 su br süt
Ganaj için:
100 ml krema
100 gr çikolata

Pastanın birleştirilmesi:

Ayırdığımız büyük parçalardan birini alıp pasta çemberinin içine yerleştiriyoruz. Üstüne mousse kremanın yarısını döküp düzeltiyoruz diğer parçayıda üstüne kapatıp donması için dolapta birkaç saat bekletiyoruz. Çemberden çıkarıp sütle çırptığımız kremşantinin bir kısmıyla kaplıyoruz daha sonra küçük parçalara ayırdığımız pandispanya içinde aynı işlemi uyguluyoruz.
Dolapta donması için biraz beklettikten sonra kalıptan çıkarıp diğer büyük parçanın üstüne yerleştirip krem şantiyle kaplıyoruz.(Eğer iki katlı değilde normal bir pasta yapmak istiyorsanız kremayı üçe bölüp iki seferde yaptığım işlemi tek seferde yapabilirsiniz.)
Ganaj için kremayı küçük bir kapta kaynama noktasına gelene kadar ısıtıp parçaladığınız çikolatayı içine atın. Eriyene kadar karıştırdıktan sonra ılınınca hala sıvı haldeyken pastanın üstüne dökün. Benimki aceleden biraz şekilsiz oldu ama siz vaktiniz varsa bu videodaki gibi şekil verebilirsiniz.
Pastanın üzerindeki çikolatalı süsler aslında son dakika yapılan bir cankurtaran amacım çikolatadan bir taç yapmaktı halbuki ne güzel başlamıştım:)
Ama sanırım fazla ince yaptım ve biraz acele ettim tam donmadığı için parçalara ayrıldı bende son dakika pasta çok boş kalmasın diye üstündeki süsleri yaptım. Bunun için 50-60 gr kadar çikolatayı eritin yağlı kağıt üstüne resimdeki şekilde sıkma torbasıyla şekil verin tabağa koyup buzluğa kaldırın donunca yavaşça kağıttan ayırıp pastanın üstüne yerleştirin.


Pasta hazırlandıktan sonra en az bir gece dolapta dinlendrip öyle servis edin çünkü mousse krema bekledikçe güzelleşiyor.


İkinci tarifimde hazırlamaktanda yemektende büyük keyif aldığım cupcakeler var. Kreması tam donmadığı için görüntü çok etkileyici olmadı ama tadı nefisti. Çok hafif çok lezzetli bir tarif denemenizi öneririm.

PEYNİR KREMALI HİNDİSTAN CEVİZLİ CUPCAKE

2 yumurta
1 su br. tozşeker
1 çay br. sıvıyağ
1 çay br. yoğurt
1+1/4 su br. un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 çay br. hindistan cevizi
(Ben kalabalık olacağımız için bu malzemelerin iki katını kullandım.)

Hazırlanışı:
Yumurtayla şekeri şeker eriyene kadar çırpın sıvı malzemeleri ekleyin çok az çırpın. Kuru malzemeleride eleyerek ekleyip tahta kaşıkla sadece topaklar kaybolana kadar karıştırın. Cupcake kağıtlarına paylaştırıp 180 derecede 15-20 dk kadar pişirin. Üstü hafif pembeleşmeye başladığında kürdanla test edip tamamen temiz çıkınca fırından alıp soğumaya bırakın.(Cupcake kağıtları pastdizayn adlı siteden aldım içi silikonlu ve başka bir kalıba koymaya gerek yok öylece şekli bozulmadan pişiyor çok memnun kaldım.)


Peynirli Krema

(Tarif çok yakından takip ettiğim Pelin'e ait.)
100 ml krema
100 gr labne peyniri
1 çay br. pudra şekeri
1 paket vanilya

Kremayı cam bir kasede sertleşene kadar çırpın. Diğer malzemeleride ekleyip biraz daha çırpın. Bir süre sonra şekil alacak kıvama geliyor zaten. Daha sonra cupcakelerinizi bu kremayla kaplayıp istediğiniz gbi süsleyin.

BROWNİE KURABİYE

Yiyen herkesten övgüler alan kurabiye brownie karışımı bir tarif var sırada. Daha önce çok kez yaptım bu tarifi ama Aylin'in sitesinde görüpte sütle ıslatmaya başladıktan sonra daha bi sevdim.
Tarif şöyle:

1 paket margarin
1 çay br. sıvıyağ
1 çay br. tozşeker
2 yumurta
1 büyük paket (50 gr) kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un

Şerbeti için
2 su br. süt
2 su br. tozşeker

Hazırlanışı:
Kurabiye için gerekli tüm malzemeleri bir kapta karıştırın. Unu azar azar ekleyip ele yapışmayacak şekil alacak kıvama geldiğinde un eklemeyi bırakın. Yuvarlayıp tepsiye dizin (ben tepsiyi yağlamıyorum zaten yağlı bir hamur olduğu için gerek yok.)üzeri çatlayıp sertleşene kadar pişirin. Kurabiyeler pişerken şerbeti hazırlayın. Bir kapta soğuk süt ve şekeri şeker iyice eriyene kadar karıştırın. Pişen kurabiyeleri fırından çıkarıp hiç bekletmeden soğuk şerbetin içine atın. 1-2 ters düz yapıp şerbetten alıp tepsiye dizin. Kalan şerbetide üstüne döküp soğuyunca servis yapın. İçinde çikolata olmadığı halde çikolata yiyormuş hissi uyandırıyor kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum.

Elimden geldiğince ayrıntılı anlatmaya çalıştım umarım deneyip memnun kalırsınız. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder