22 Aralık 2014 Pazartesi

BALKABAKLI GALETTE




Aslında bu galette evde kalan kabakları değerlendirmek için yapılmıştı ama tadını o kadar çok beğendikki tekrar tekrar yapılacağı kesin:) Kabak tatlısını çok sevmem ama mis gibi tereyağı kokan hamur üstünde yumuşacık kabaklar nefis oldu! Sizde evde kalan kabakları mükemmel bir lezzete çevirebilirsiniz.
Tarif sevgili Ummuhaa ya ait.

Malzemeler:
  • 100 gr soğuk tereyağı(küp küp kesilmiş)
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tutam tuz
  • 3 yemek kaşığı buzlu su
  • 1+1/4 su bardağı un
  • Yeteri kadar pişmiş balkabağı (Yaklaşık 23 24 ince dilimlenmiş balkabağını 1 su bardağı kadar şekerle pişirip soğuyunca kullanabilirsiniz)

Hazırlanışı:

Hamur için bütün malzemeleri bir kaba alın çok oynamadan parmak uçlarıyla hamuru yoğurun. Bir poşete koyup yarım saat dolapta dinlendirin. Sonrasında merdane yardımıyla çok az un kullanarak açın. Ben iki yağlı kağıt arasında açtım un kullanmama gerek kalmadı.
Açılan hamuru yağlı kağıt serilmiş tepsiye alın yanlarını kapatacak kadar boşluk bırakarak ortasına kabakları yerleştirin kenarlarını üstüne kapatın. 180 derece ısıtılmış fırında kenarları hafif pembeleşene kadar pişirin.


Ben hamuru iki ölçü yaptım bir kısmınıda kivili yaptım. 3 adet kiviyi dilimledim hamurun üstüne dizdim üstüne 1 tatlı kaşığı toz şeker serptim kenarlarını üstüne kapatıp pişirdim. Üstüne çikolata sürüp öyle yedik nefis oldu tavsiye ediyorum:)

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder