10 Aralık 2014 Çarşamba

EV YAPIMI SNİCKERS


Keşke imkanım olsada mümkün olduğunca herşeyi evde yapsam hiç hazır almasam ama çalışınca bu pek mümkün olmuyor. Bunu başaran kişiler var mesela cahide sultan gibi sayfasına yaptıklarına baktıkça imreniyorum bu konudaki çabasını gerçekten takdir ediyorum. Bu snickers'larıda onda gördüm denedim ve gerçekten çok beğendim. Hazırlardan fazla farkı yok hatta aksine fıstığı bol olduğu için daha bile güzel bence:)

Mutlaka deneyin diyorum ve tarife geçiyorum.

Malzemeler:

  • 1su bardağı+2 yemek kaşığı toz şeker
  • 5 yemek kaşığı su
  • 5-6 damla limon
  • 100 gr tereyağı
  • 80 gr kaymak veya krema
  • 1 tatlı kaşığı vanilya
  • 2 su bardağı soyulmuş kavrulmuş yer fıstığı


Kaplamak için:

  • 2 buçuk paket bitter çikolata


Hazırlanışı:

Su, şeker ve limonu yapışmayan teflon bir tavaya alın karıştırıp kaşığı içinden çıkarın ve kaynamaya bırakın. En büyük gözde en kısık ateşte arada bir tavayı sallayarak karamelleşmesini sağlayın. Sütlü kahve rengini alınca tereyağı ekleyin spatulayla karıştırark erimesini sağlayın. Kaymak veya kremayı ekleyin hızlıca karıştırın eriyince vanilyayı ekleyip altını kapatın. Fıstıkları bütün olarak ekleyin karıştırıp bekletmeden yağlı kağıt serilmiş küçük bir tepsiye dökün. Üzerini strech filmle kaplayıp dolaba kaldırın donana kadar en az 3 saat bekletin. Donduktan sonra istediğiniz boyutlarda dilimleyin. Çikolatayı benmari usulü eritin snickers'ları erimiş çikolataya hızlıca batırıp yağlı kağıt üzerine alın. Dolapta donana kadar bekletin.

Hava almayan bir kavonozda saklayın. Gerçi saklamaya kalmıyor hemencecik bitiyor ama ben yinede söyleyeyim dedim:) Sağlıcakla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder