30 Eylül 2014 Salı

FAJİTA


Fajita(fajitas) meksika mutfağına ait çok lezzetli bir et yemeği. Fajita diye yazılıp fahita diye okunuyor ama her dilde aynı afiyetle yeniyor:) Meksika mutfağı bizim damak zevkimize çok uyuyor bu meşhur yemeğide benim favorim.

Bazen kırmızı bazen beyaz etle yapıyorum kırmızı et sevmiyorsanız beyaz etlede deneyebilirsiniz. Orjinal tarifte tortilla ekmeğiyle sunuluyor ama benim yapmaya vaktim yoktu hazır paketlerde satılanlarında içindeki katkı maddelerinden dolayı pek tercih etmiyoruz bu yüzden fırından aldığımız lavaşla sundum böylede çok lezzetli oldu ama siz vaktiniz varsa ince lavaş ekmeleriyle servis edin.
Ben bu sefer vaktim olmadığı için marine etmedim ama siz mümkünse en az yarım saat marine edin etlerinizi sonucu gerçekten değiştiriyor. Mutlaka deneyin. Sevgiler..

Fajitas

500 gr bonfilelik dana eti
2 adet kapya biberi
4 adet yeşil biber
2 orta boy soğan
Yarım çay bardağı sıvıyağı
Tuz - Karabiber-kekik

Marine için:
1 çay bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı sıvıyağ karışımı
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı barbekü sos
Pul biber-karabiber-kekik

Marine sos malzemelerini karıştırın. Etleri jülyen doğrayıp sosun içinde en yarım saat bekletin. Tavaya sıvıyağı alıp kızdırın. Etleri atıp renkleri değişene kadar bir iki çevirin. Altını kısıp kapağını kapatın etler suyunu salıp sonra çekinceye kadar pişirin. Öte yandan soğanları piyazlık, biberleri jülyen doğrayın. Tavaya önce soğanları sonra biberleri ekleyin orta ateşte arada karıştırarak biberler yumuşayana kadar pişirin.

Tuz ve baharatlarını ekleyip 1-2 dk pişirdikten sonra altını kapatın. Mümkünse tahta üzerinde lavaş veya tortillayla servis edin Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder