11 Eylül 2014 Perşembe

BAKLAVA YUFKASINDAN BÖREK


İlk gördüğümden beri denemek istiyordum baklava yufkasıyla börek yapmayı. Lezzetini tahmin etmek zor ama pastanede satılan kol böreğine yakın bir lezzet yakalamayı düşünüyordum yanılmışım! Bunlar çok daha lezzetli oldular. Resim lezzetini anlatmaya yetermi bilmiyorum ama en azından bir kez olsun deneyin derim bu çıtır çıtır nefis börekleri.

Ben iki çeşit yaptım birazını patatesli birazını kıymalı yaptım her ikiside çok yakıştı siz istediğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz.

Malzemeler:
1 paket baklava yufkası(44 adet)
2 yumurta
1 su bardağı süt
100 gr erimiş tereyağı
Yarım su bardağı sıvıyağ

Kıymalı için:
100 gr kıyma
2 adet soğan
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Tuz-Karabiber

Patatesli için:
3 adet orta boy patates
1 adet soğan
1 çay bardağı sıvıyağ
Tuz-pulbiber-karabiber

Hazırlanışı:
Önce iç malzemeleri hazırlayın. Kıymalı iç için tavaya sıvıyağı alın soğanları ekleyip biraz pişirin.Kıymanız yağsızsa yağ miktarını biraz artırabilirsiniz Kıymayı ekleyip karıştırarak kavurun pişmesine yakın tuz ve karabiber ekleyip biraz karıştırıp ocaktan alın soğumaya bırakın.
Patatesli iç için yağda soğanları kavurun rendelenmiş patatesleri ekleyip pişene kadar karıştırarak kavurun. Tuz, pul biber, karabiber ekleyip ocaktan alın, soğumaya bırakın.
Sos için yumurta, tereyağı, sıvıyağ ve süt çırpın.
Yufkadan bir tane alıp düz bir zemine serin üstüne sostan sürün üstüne bir kat daha yufka koyun onun üstünede sos sürün.(çok fazla sürmeyin yufkalar ince olduğu için parçalanabilir.) Bu şekilde 4 kat yapın en üstede çok az sostan sürdükten sonra uzun kısmına dilediğiniz iç harcı koyun rulo yapın,
 4'e bölüp tepsiye dizin. bütün yufkalara aynı işlemi uyguladıktan sonra kalan sosuda tepsideki böreklerin üstüne sürün dilerseniz susam veya çörek otu serpin. Isınmış fırında kızarana kadar pişirin. İşte bu kadar! Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder