15 Eylül 2014 Pazartesi

TAVUKLU HÜNKAR BEĞENDİ


Patlıcana geç ısınmış biriyim ama közlenmiş patlıcanı oldum olası sevemedim gitti.Ama bu tarifi gördüğümde ben bunu denemeliyim dedim. Tavuk ve beşamel sosa olan ilgim közlenmiş patlıcanıda bana yedirir sandım ama olmadı:) Lezzetinden emin olduğum için gönül rahatlığıyla paylaşıyorum şayet benim dışımda evdeki herkes afiyetle yedi.
O kadar sütte beklemesine ve beşamel sosun içine girmesine rağmen is kokusunu köz lezzetini fazlasıyla alıyorsunuz. Sizde benim gibi beşamel sos ve tavuk ikilisini sevip aynı zamanda közlenmiş patlıcanda yiyebiliyorsanız hemen deneyin derim.

(Tarif Cahide Sultan'a ait.)

Malzemeler:

  • 4 adet patlıcan
  • 2 su bardağı süt
  • 1,5 yemek kaşığı un
  • 1 dolu yemek kaşığı tereyeğı
  • 2 adet tavuk göğsü(ben olmadığı için but kullandım)
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 orta boy soğan
  • 3 adet biber
  • Tuz
  • Karabiber
  • 2 çay kaşığı kırmızı toz biber


Hazırlanışı:

Öncelikle patlıcanları birkaç yerinden delerek ocak üzerinde güzelce közleyin. Ocaktan alır almaz soyup bir kaba alın üstlerine 1 çay bardağı süt döküp üstünü alacak kadar su koyduktan sonra yarım saat dinlenmeye bırakın.
Tavaya sıvıyağı koyun kızınca kuşbaşı doğradığınız tavukları ve soyulmuş ama doğranmamış bütün soğanı ekleyin yüksek ateşte 1-2 dakika kavurun. Rengi değişmeye başlayınca altını kısıp kapağını kapatın. Tavuklar önce suyunu salıp sonra çekecekler. Pişmesine yakın halka doğranmış biberleri ekleyin 5-10 dk daha piştikten sonra tuz.kırmızı toz biber ve karabiber ekleyip bir iki çevirip altını kapatın.
Yarım saat bekleyen patlıcanları sudan geçirip süzgece alın. Bu sırada bir sos tenceresine tereyağı alıp eriyince unu ekleyin unun kokusu çıkıncaya kadar kavurun. 2 su bardağı soğuk sütü ekleyip topaklanmasını önlemek için hızlıca karıştırarak pişirin üstü göz göz olmaya başlayınca tuz karabiber ve minik minik doğrayıp bıçakla iyice küçülttüğünüz patlıcanları ekleyin. Sosla birlikte patlıcanları 2 dakika kadar pişirdikten sonra ocağı kapatın. Tabağa önce patlıcanlı sostan koyun üstüne tavuk ekleyip servis edin.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder