9 Mart 2015 Pazartesi

CEZERYE KURABİYE

Evdeki havuçları değerlendirmek için mükemmel bir tarif. Malzemeler bildiğimiz cezerye gibi olsada içindeki pandispanyadan bide şeklinden kurabiye demek daha doğru olur. Tarif Fatih Güllüoğlu 'na ait.
Ben sadece evde olmadığı için pandispanya kullanmadım onun yerine petibör bisküvi kullandım. Eğer evde varsa bisküvi yerine 300 gr pandispanya kırıntısı koyabilirsiniz eminim orjinali dahada güzel olacaktır. Fatih beyin verdiği tarifle birlikte yaklaşık olarak bardak kaşık ölçülerinide yazdım terazisi olmayanlar o ölçülerle yapabilir.

Malzemeler:

  • 300 gr havuç rendesi(3 su bardağı)
  • 150 gr toz şeker (3/4 su bardağı veya 7 yemek kaşığı)
  • 75 gr tereyağı
  • 75 gr kayısı marmelatı (1/3 su bardağı)
  • 300 gr pandispanya kırıntısı veya 1 paket petibör bisküvi
  • 300 gr ceviz
  • Hindistan cevizi
  • 40 gr bitter çikolata


Hazırlanışı:

Tereyağını tencerede eritin. Rendelenmiş havuç, şeker ve marmelatı ekleyip rengi kararmadan havuç yumuşayana kadar pişirin ve soğuması için ayrı bir kaba alın. Soğuyunca rondodan geçirdiğiniz bisküvi veya pandispanya ve iri çekilmiş cevizleri ekleyin karıştırın eğer hamur toparlanmazsa biraz daha kayısı marmelatı ekleyin. Borcamın dibine strech film serin hindistan cevizi dökün üstüne hamuru koyup elinizle bastırıp düzleyin üstüne yine çekilmiş bisküvi veya pandispanya döküp donması için 1 saat buzluğa kaldırın. Buzluktan alınca ters olarak tezgahın üstüne çevirin. Üstüne biraz daha hindistan cevizi döküp biraz merdaneyle bastırın. Dilimleyip üstünü erimiş çikolata ile süsleyin. Afiyet olsun.

2 yorum:

  1. Merhaba. Ellerinize sağlık. Güllüoğlu tarifini denedim,yani pandispanyalı olanı ama bende anne usulü bisküvi ile yapmayı ve yemeyi tercih ederim. Blogunuzu izlemeye almak isterdim ama galiba bu kısım kapalı bulamadım. Bende beklerim. Sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Pınar hanım sayfama hoşgeldiniz.. Biraz geç oldu ama takip butonu ekledim sayfama beklerim:) Müsait bir zamanda zevkle ziyaret edeceğim sayfanızı. Sevgiler

      Sil