28 Haziran 2015 Pazar

ACILI EZME


Harika bir meze tarifiyle geldim. Kardeşimin isteği üzerine ilk kez evde denedim. Çok beğendik. Biz ekmekle yemeyi sevdiğimiz için suyunu süzmedim siz dilerseniz süzebilirsiniz.

Malzemeler:

  • 3 adet domates
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 adet kırmızı biber (Ben evde yoktu koymadım)
  • 3 adet sivri biber
  • 1 adet salatalık
  • 2-3 diş sarımsak
  • Yarım demet maydanoz
  • 1,5 yemek kaşığı domates, biber salçası karışık
  • Zeytinyağı
  • Damak zevkinize göre; yarım limon,1 dolu yemek kaşığı nar ekşisi, tuz, pul biber, isot, karabiber, sumak.


Hazırlanışı:

Biberlerin çekirdeklerini çıkarın. Soğanı soyup dörde bölün ve birlikte çok sulanmadan rondoda ezin. Bir kaba alın. Domateslerin çekirdekli kısımlarını çıkarın.(Sulanmasın diye yapıyoruz bu işlemi, çıkardığınız kısımları yemekte kullanabilirsiniz) Domatesleri ve salatalığıda ayrı ayrı rondoda çok sulanmadan ezin. Suyunu iyice süzüp soğanların üstüne alın.  Eğer ezmenizin sulu olmasını istemiyorsanız domatesleri ve salatalığı ufak ufak elinizde doğrayarak yapabilirsiniz. Maydanozları elinizda ufak ufak doğrayın aynı kaba alın. Üstüne sarımsağı rendeleyin. Bir kapta salçayı zeytinyağı ile açın içine diğer sıvı malzemeleride ekleyin. Ezdiğiniz sebzelerin üstüne dökün. Damak zevkinize göre baharatlarıda ekleyip karıştırın. Tuzu servisten hemen önce ekleyin ezmenin dahada sulanmasına sebep olabilir. Dilerseniz zeytinyağını servis ederken üstüne gezdirebilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder