28 Haziran 2015 Pazar

TAVUKLU PATATES OTURTMA


Selamun aleyküm,
Ramazan dolayısıyla blogumu çok ihmal ettim farkındayım. Ramazan, oruç, iftar, sahur derken bide çalışınca buraya tarif eklemeye fırsat bulamıyorum pek. Yavaş yavaş buralara dönmek istedim açılışı hem pratik hemde çok lezzetli bir yemekle yapayım dedim:) Aslında bir takipçimin isteği üzerine sayfamda pek yemek tarifi olmadığını farkettim o yüzden birazda yemek tarifi eklemek istedim. Babannemden öğrendiğim şekliyle yapıyorum bu yemeği ve biz bu haliyle çok seviyoruz.Malzemeleri kişi sayısına göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 5-6 adet patates
  • 5-6 tavuk but veya incik
  • 1 büyük soğan
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Tuz, Pulbiber, Karabiber
  • 1 çay bardağı su

Hazırlanışı:

Soğanları piyazlık doğrayın. Tavanın dibine soğanların yarısını koyun. Üstüne tavukları dizin biraz tuz atın. Patatesleri halka halka doğrayın bir kapta biraz sıvıyağla karıştırın ve tavukların üstüne dizin. Üstüne kalan soğanları yayın. Pul biber, karabiber ve tuzunu damak zevkinize göre atın. 1 çay bardağı suyun içine kalan yağı koyun karıştırın ve patateslerin üstüne eşit olarak dökün.

Kapağı kapalı vaziyette önce yüksek ateşte kaynamaya başlayınca altını kısıp kısık ateşte tavuklar ve patatesler yumuşayıncaya kadar pişirin. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder