8 Haziran 2015 Pazartesi

KREM ŞANTİLİ KURABİYE (KAKAOLU)


Uzun bir ara verdim tariflerime farkındayım. Evdeki işlerimden dolayı giremiyordum bide üstüne bilgisayarım bozulunca tarif ekleyemez oldum. Yeni ve çok pratik bir tarifle geldim bu sefer. Sadece 3 malzeme ile içinde katı yağ olmadığı halde un kurabiyesi tadında ağızda dağılan bir kurabiye yapmak ister misiniz? O zaman geçelim tarifimize.

(Ben kakaolu krem şanti kullandım siz dilerseniz sade kullanabilirsiniz)

Malzemeler:

  • 1 paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • Aldığı kadar un

Hazırlanışı:

Hamur malzemelerini bir kapta karıştırın. Yavaş yavaş un ilavesiyle kurabiye hamuru kıvamında bir hamur elde edin. Hamur toparlanınca un eklemeyi bırakın. Dilerseniz bu aşamada içine fındık, fıstık, damla çikolata ekleyebilirsiniz. Ben fındıklı çikolata doğradım çok yakıştı. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye yuvarlayıp aralıklarla dizin. Üstüne çatalla desen yapın. 180 derece fırında yaklaşık 15-20 dk pişirin. Üstü yumuşak oluyor altı hafif sertleşince fırından alın çok pişirmeyin. İlk başta yumuşak oluyor soğuyunca sertleşecektir. Sıcakken üstüne pudra şekeri serpin.


Soğuyunca kapalı bir kapta muhafaza edin. Deneyenlerin şimdiden ellerine sağlık. Afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder