14 Mayıs 2015 Perşembe

MOZAİK PASTA


Daha önce birkaç yerde deneyip tadını beğenmediğim mozaik pastaya karşı biraz önyargılıydım. Taa ki sevgili Hamurger'in tarifini görene kadar. Malzemeler belliydi krema, çikolata ve bisküvi biraraya gelip nasıl kötü olabilir ki diye düşündüm ve tarifi uyguladım.



Bütün önyargılarım yıkıldı artık sık sık yapacağım o kesin :) Hem çok pratik hem çook lezzetli oldu. Sizde benim gibi düşünüyorsanız veya bu şekilde denemediyseniz hiç düşünmeden deneyin derim.

Malzemeler:

1 paket (200 ml) krema
2 paket (160 gr) sütlü çikolata
1 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı tereyağ
1 paket petibör bisküvi

Hazırlanışı:

Kremayı tencereye alın ocakta fokurdamaya başlayınca tamamen kaynamasına izin vermeden altını kapatın. Parçaladığınız çikolatayı ekleyin biraz karıştırın sırasıyla kakao ve tereyağı ekleyin hepsi eriyene kadar karıştırın. Son olarak petibör bisküviyi elinizle kırıp kırıp bu karışıma ekleyin karıştırın ve 15 dk kadar dolapta bekletin. Dolaptan alınca istediğiniz bir kalıba boşaltın üstünü düzeltin. Buzlukta 1 saat kadar bekletin. Buzluktan çıkarınca dilimleyin. Kenarını benmari usulü erimiş çikolataya batırıp süsleyebilirsiniz. Dilerseniz çekilmiş fındık fıstık yada hindistan cevizine batırın. Yağlı kağıt üstüne alın. Dolapta çikolata donana kadar bekletip servis edin.
Ben silikon muffin kalıplarına döktüm donduktan sonra ortadan ikiye keserek servis ettim.


Afiyet olsun..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder