11 Mayıs 2015 Pazartesi

PASTANE POĞAÇASI


Kahvaltılarınız veya misafir davetleriniz için yapabileceğiniz miss gibi bir poğaça tarifi ile geldim. Pastanede satılanlardan bile daha lezzetli bence mükemmel bir dokusu var şiddetle tavsiye ediyorum.
Ben hamuru biraz fazla yaptım artan hamuru muffin kalıplarında pişirdim arasına peynir domates koyarak tükettik o şekildede çok lezzetli oldu. Tavsiye ederim.
Tarif Büşra hanım'a ait.

Malzemeler:

Hamuru için;

  • 1 paket yumuşak margarin veya tereyağı
  • 2 yumurta(ben birinin akını içine sarısını üstüne kullandım)
  • Yarım su bardağı ılık süt
  • 1 paket yaşmaya veya 1 yemek kaşığı instant maya
  • 2 yemek kaşığı tozşeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • Yaklaşık 5 su bardağı un


Arası için;

  • Kaşar peyniri


Üzerine sürmek için;

  • Yumurta sarısı 


Hazırlanışı:

Yaş maya kullanacaksanız mayayı bir kaba alın üzerine şekeri ve biraz ılık su ilave ederek yaklaşık 10 dk kabarması için bekletin instant maya kullanacaksanız doğrudan hamura ekleyebilirsiniz. Geniş bir kaba 4 su bardağı unla maya dahil diğer malzemeleri koyun yavaş yavaş un ilavesiyle yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edin. Sıcak bir ortamda en az yarım saat dinlendirin. Dinlenen hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar alın içine kaşar koyun şekil verin tepsiye dizin. Üzerine çok az sıvıyağ ile incelttiğiniz yumurta sarısı sürün. Tepsiyi fırına yeleştirin fırını öyle çalıştırın fırın kızana kadar bir kez daha mayalanacaktır. (Fırına göre bu durum değişebilir eğer fırını kırdırıp pişirmek isterseniz mümkünse sıcak ortamda yarım saat dinlendirip o şekilde pişirin.)


Dilerseniz hamurun bir kısmını benim gibi muffin kalıplarında veya yuvarlak şekil verip pişirerek sandviç ekmeği olarak kullanabilirsiniz.


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder