16 Ekim 2014 Perşembe

KAYSERİ YAĞLAMASI/ŞEBİT


Selamün Aleyküm müslüman kardeşlerim bugün size muhteşem bir yemek tarifi vereceğim. Bir tek pazar günleri evde olduğum ve mutfağa girebildiğim için farklı şeyler denemeye çalışıyorum. Kayseri yağlamasını daha önce çok görmüştüm ama yapmaya fırsat bulamamıştım cumartesi akşamı televizyonda denk gelice tamam dedim yarın ki menü belli oldu.Hemen denedim ve gerçekten sonuç beni yanıltmadı.
Tarif biraz uğraştırıyor ama ilk lokmayı ağzınıza attığınızda hepsi unutuluyor. Kayseride sarımsaklı yoğurtla servis ederlermiş bende öyle yaptım her dilimin arasına sarımsaklı yoğurt koyup dürüm yapıp öyle yiyiliyor yoğurtlu yoğurtsuz her türlü müthiş tercih size kalmış.

Kayseri Yağlaması/Şebit

10 adet lavaş(Tarifi burada verdiğim ölçülerden fazla çıkıyor artanı sonra kullanmak için buzluğa koyabilirsiniz veya un ölçüsünü 4 su bardağı olarak yapabilirsiniz.)

Kıymalı harç için:

  • 500 gr kıyma 
  • 4-5 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 2 orta boy soğan
  • 2 adet çarliston biber
  • 4 adet domates
  • Yaklaşık 2 su bardağı su
  • Tuz-Karabiber

Üzeri için:
Sarımsaklı yoğut

Hazırlanışı:

Önce lavaşlarınızı tarifteki gibi hazırlayın. Daha sonra kıymalı harç için sıvıyağı terin bir tavaya alın. Biraz kızdırın kıymayı 1-2 dakika kavurduktan sonra yemeklik doğranmış soğan ve biberleri ekleyin soğanlar yumuşayana kadar pişirin. Küp küp doğranmış domatesleri ekleyin karıştırdıktan sonra üstüne 2 su bardağı kaynar su ekleyin kapağını kapatıp pişmeye bırakın. İçindeki sebzeler iyive yumuşayıp kıymalar pişince baharatları ekleyip 1-2 dakika daha pişirdikten sonra altını kapatın. Kıyma pişerken suyu azalabiliyor ben ilk başta bir su bardağı koymuştum suyu azalınca bir su bardağı daha ekledim lavaşların iyi ıslanması için sulu bir harç olması gerekiyor.


Sıra geldi lavaşlarla kıymalı harcın birleşmesine. Bu aşamada harcın çok sıcak olması gerekiyor. Derin bir tepsiye bir tane lavaş alın üstüne her yerini ıslatacak şekilde kıymalı harçtan koyun üstüne lavaş üstüne yine kıymalı harç bitene kadar bu şekilde yapın.Harcımız bitince 4'e bölüp üstüne sarımsaklı yoğurt dökerek servis ediyoruz Afiyetle kalın sevgiyle kalın bir sonraki lezzette buluşmak ümidiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder