16 Kasım 2016 Çarşamba

FRAMBUAZLI BROWNİE


Resulullah (SA) buyurdular ki: "İki (büyük) nimet vardır, insanların çoğu onlar hususunda aldanmıştır: Sıhhat. Ve boş vakit!" -  İbnu Abbas - Kütübü Sitte hadis no: 5983

Selamun Aleykum;

Brownie nin her çeşidini seven biri olarak frambuazlıya bayıldım. Zaten ıslak bir yapıda olan keke frambuazlar ayrı bir nem ve lezzet kattı. Mutlaka deneyin:)





Frambuazlı Brownie

Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • Yarım su bardağından biraz fazla tozşeker
  • 150 gr bitter çikolata
  • 75 gr tereyağı
  • Yarım su bardağına yakın un
  • 1 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • Yarım su bardağı dondurulmuş frambuaz (Ben taze kullandım)

Hazırlanışı:

Öncelikle çikolata ve tereyağı benmari usulü eritip ılınmaya bırakın.
Bir kapta yumurta ve şekeri iyice çırpın. Ilınmış çikolata ve tereyağı ekleyip karıştırmaya devam edin.
Diğer kuru malzemeleri ekleyin spatula ile karıştırın.
Küçük boy borcamın dibine yağlı kağıt serin ve kek karışımını boşaltın.
Frambuazları elinizle biraz parçalayarak üstüne serpin.Kaşıkla üstlerine biraz bastırın.

175 derecelik fırında kürdan hafif nemli veya temiz çıkana kadar pişirin. Ben nemli sevdiğim için az pişirdim:)


Afiyet olsun.

Tarif sevgili Merve'ye ait:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder