17 Kasım 2014 Pazartesi

SİMİT POĞAÇA


İşlerin yoğunluğundan dolayı bloğuma çok ara  verdim farkındayım. Sırada bekleyen paylaşmayı istediğim çok fazla tarif var. Hepsini zamanla paylaşacağım inşallah.
Pazar kahvaltısına gelen arkadaşlarıma yaptım bu poğaçaları tadan herkesten tam not aldı.
Mayalı poğaçaları kesinlikle daha çok seviyorum yumuşacık oluyor yemeye doyamıyoruz:) Tarifi severek takip ettiğim Pelinchef e ait. Kendisine bu muhteşem lezzetleri bizimle paylaştığı için teşekkür ediyor ve tarife geçiyorum:

SİMİT POĞAÇA
  • 1 çay bardağı ılık süt
  • 1 çay bardağı ılık su
  • Yarım paket yaş maya
  • 100 gr erimiş tereyağı
  • Yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta
  • 1-2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • Aldığı kadar un

İç malzeme:
  • Kaşar peyniri,Zeytin,Salam,Sosis veya istediğiniz iç malzemeyi kullanabilirsiniz.

Ayrıca:
  • Yarım çay bardağı pekmez
  • Yarım çay bardağı su
  • Susam

Hazırlanışı:

Poğaçaların yapımına başlamadan önce lavaş yapımıyla ilgili yazımı okumanızı tavsiye ediyorum hamur mayalamayla ilgili püf noktalarını orda paylaşmıştım.
Mayayı bir kaba koyup üstüne toz şeker ve ılık su dökün. Yaklaşık 10 dk bekletin. Bu arada 2-3su bardağı kadar unu genişçe bir kaba eleyin tuz ekleyin. Ortasına bütün sıvı malzemeleri ve kabaran mayayı koyun yavaş yavaş un veya ılık su ilavesiyle yumuşak ama ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar yoğurun. Sıcak bir ortamda 1 saat kadar mayalandırın. Bu arada kullacağınız iç malzemeleri hazırlayın. Ben kaşarlı, zeytinli kaşarlı ve salamlı kaşarlı yaptım burda tercih size kalmış. Mayalanan hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler yapın. Her bezeyi avcunuz kadar açın iç malzemeyi koyup kapatın ters çevirin. Üstüne bıçakla verev olarak kesikler yapın (ben aceleden bu sefer unuttum ama siz yapın çok hoş duruyor:).Pekmezle suyu karıştırın poğaçaları önce bu karışıma sonra susama bulayın tepsiye dizin. Fırını biraz kızdırın kapatın tepsiyi yerleştirin mayalanması için poğaçaları biraz fırında tutun sonra fırını tekrar yakıp kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder