16 Ağustos 2014 Cumartesi

KÖRİ SOSLU TAVUK


3 sevdiğim lezzet birarada! Tavuk,krema ve köri bu malzemeler biraraya gelirde ortaya çıkan lezzet kötü olurmu hiç...  Körili sosla ilk Makkarinoda tanıştım ve o günden beri vazgeçemez oldum. Köri keskin tada sahip bir baharat krema ve tavukla uyumu mükemmel. Ben genelde tavuklu makarnada kullanıyorum bu sosu bu defa sadece tavukla yapıp yanında pilavla servis ettim böylede çok beğendim. En kısa zamanda diğer halinide yapıp paylaşacağım çok uzun sürmeyecektir:) Bir kez olsun deneyin derim.


KÖRİ SOSLU TAVUK(5-6 kişilik)

2 tavuk göğsü
2 paket krema
3-4 adet yeşil biber*
2 tatlı kaşığı kırmızı toz biber
2 tatlı kaşığı köri
1/2 çay br. sıvıyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
Tuz

Hazırlanışı:
Tavukları jülyen doğrayın. Büyük bir tavaya sıvıyağı alıp kızdırın. Tavukları atıp bir iki çevirip mühürledikten sonra ateşi çok az kısıp kapağını kapatın. Tavuklar suyunu salıp çekmeye başlayacak tam pişmeden uzun uzun doğradığınız biberleri ekleyin. Tavuklar tamamen suyunu çekince tereyağ ekleyin biraz kavurun krema ve baharatları ekleyin. Baharat miktarlarını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Krema ve tavuk özdeşleşene kadar biraz pişirin. Makarna veya pilavla sıcak servis yapın. Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder